A A A drukuj

Menedżer produktu

Program specjalności

Specjalność ta stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie praktyki gospodarczej na specjalistów odpowiedzialnych za technologiczne, rynkowe i jakościowe kształtowanie produktu i wizerunku jego marki. Podstawowymi przedmiotami tej specjalności są: towaroznawstwo przemysłowe, towaroznawstwo spożywcze, handel zagraniczny, logistyka, analiza informacji o produkcie, zarządzanie produktem, marketing strategiczny, projektowanie i innowacyjność produktu, prawo gospodarcze.

Kwalifikacje absolwentów

Absolwent będzie aktywnie, kreatywnie i skutecznie działać w warunkach gospodarki rynkowej. Posiadając wiedzę interdyscyplinarną, będzie sprawować pieczę nad produktem (usługą) - poczynając od projektu wyrobu, poprzez cały cykl życia, aż po jego właściwe zagospodarowanie po zużyciu czy uszkodzeniu. Absolwent będzie samodzielnie podejmował decyzje związane z budową i umocnieniem konkurencyjności przedsiębiorstwa. Studia na tej specjalności przygotowują do praktycznego kreowania i weryfikowania pomysłów na produkt, zgodnie z potrzebami klientów. Absolwent tej specjalności będzie poszukiwanym i wartościowym specjalistą w zakresie tworzenia nowych potrzeb uczestników rynku i ich urzeczywistniania przez kształtowanie produktów, zdobywanie informacji o zjawiskach i procesach rynkowych, niezbędnych do podejmowania decyzji oraz rynkowego zarządzania produktem i marką w przedsiębiorstwie.

Perspektywy zawodowe

Absolwenci znajdą zatrudnienie w różnych działach gospodarki, a szczególnie w przedsiębiorstwach handlu wewnętrznego i zagranicznego, działach projektów i wzornictwa przemysłowego, działach gospodarki magazynowej, transporcie, firmach spedycyjnych, działach kształtowania jakości, firmach logistycznych, laboratoriach badawczych w przemyśle i handlu, działach marketingu przedsiębiorstw wytwórczych, a także we własnych firmach produkcyjnych i handlowych.