- Na podstawie analizy informacji przekazanych przez nauczycieli akademickich Wydziału w kartach doskonalenia przedmiotu, podjęto działania mające na celu ograniczenie, a w niektórych przypadkach likwidację problemów, na jakie oni napotykają w zakresie realizowania efektów kształcenia oraz warunków kształcenia; na większości kierunków zmniejszono liczbę studentów w grupach ćwiczeniowych. Na II stopniu kierunku Gospodarka i Administracja Publiczna przeprowadzono ogólnodostępne zajęcia z podstaw makroekonomii w celu pomocy studentom, którzy nie mieli zajęć z ekonomii na I stopniu studiów.
- Zmodernizowano i poszerzono działalność dotychczasowego Studium Doskonalenia Dydaktycznego, w miejsce którego w październiku 2015 roku na podstawie zarządzenia Rektora UEK nr 47/2015 powołano Studium Doskonalenia Dydaktyki Akademickiej. Działalność Studium obejmuje zapewnienie warunków do stałego podnoszenia jakości kształcenia w Uczelni – poprzez stosowne przygotowanie dydaktyczne nowozatrudnionych nauczycieli akademickich, a także poprzez organizowanie warsztatów służących rozwojowi lub doskonaleniu kompetencji dydaktycznych wszystkich zainteresowanych nauczycieli akademickich.
- Studium Doskonalenia Dydaktyki Akademickiej w ramach swojej działalności przy współpracy WZJK, zorganizowało 3-dniowe (24 godziny) szkolenie dydaktyczne pod tytułem „Innowacyjny Wykładowca” dla nauczycieli akademickich Wydziału Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych. Szkolenie odbyło się w okresie 5-20 marca 2016 r. Celem szkolenia był rozwój kompetencji innowacyjnego prowadzenia zajęć dydaktycznych, poprzez zastosowanie nowoczesnych narzędzi pracy, które są odpowiedzią na potrzeby współczesnego studenta. W szkoleniu uczestniczyło 60 osób i zostało ono przeprowadzone przez Collegium Wratislaviense z Wrocławia - wiodący ośrodek edukacji spersonalizowanej.
- W analizowanym okresie członkowie WZJK uczestniczyli w następujących warsztatach i konferencjach dydaktycznych:
- warsztaty dla kadry naukowo-dydaktycznej na temat „Jak nauczać studentów”, które przeprowadzono przy wykorzystaniu doświadczeń z projektu pt. Model kształcenia przez całe życie w oparciu o trwałe relacje z uczelnią: „ideAGORA- Absolwenci kapitałem społecznym Uczelni”, Collegium Mazovia-Innowacyjna Szkoła Wyższa w Siedlcach;
- V Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Szkoleniowa „Akredytacja w szkolnictwie wyższym. Wyzwania – Kryteria - Dobre Praktyki.” Uczelnia Łazarskiego w Warszawie, grudzień 2015 rok;
- III Akademickie Forum Jakości, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, styczeń 2015;
- II Międzynarodowa Konferencja ARS DOCENDI „Rozwijanie kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich”. Konferencja została zorganizowana przez Centrum Doskonalenia Dydaktyki akademickiej w Uniwersytecie Jagiellońskim, wrzesień 2016 r.
- warsztaty dla kadry naukowo-dydaktycznej na temat „Jak nauczać studentów”, które przeprowadzono przy wykorzystaniu doświadczeń z projektu pt. Model kształcenia przez całe życie w oparciu o trwałe relacje z uczelnią: „ideAGORA- Absolwenci kapitałem społecznym Uczelni”, Collegium Mazovia-Innowacyjna Szkoła Wyższa w Siedlcach;
- W związku z organizacyjną zmianą w 2015 roku Studium Doskonalenia Dydaktycznego w wyniku, której powstało Studium Doskonalenia Dydaktyki Akademickiej, zapewnione są warunki do stałego podnoszenia jakości kształcenia w Uczelni, poprzez stosowne przygotowanie dydaktyczne nowozatrudnionych nauczycieli akademickich, a także umożliwienie doskonalenia w tym zakresie wszystkim zainteresowanym nauczycielom akademickim.
- W ramach Studium Doskonalenia Dydaktyki Akademickiej zrealizowano 54 godziny hospitacji zajęć dydaktycznych. Hospitowane były głównie zajęcia nowozatrudnionych pracowników naukowo-dydaktycznych Uczelni, a także tych, którzy nie dopełnili wcześniej obowiązku zaprezentowania zajęć przykładowych.
- W Studium Doskonalenia Dydaktyki Akademickiej przeprowadzono kolejną edycję kursu doskonalenia zawodowego dla nowozatrudnionych nauczycieli akademickich. Celem kursu jest kształtowanie i rozwijanie umiejętności dydaktycznych młodszych pracowników naukowo-dydaktycznych.
- Jak co roku, nauczyciele akademiccy w ramach Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia, zostali poddani badaniu opinii studentów na temat prowadzonych przez nich zajęć dydaktycznych. Podobnie jak w ubiegłym roku akademickim, do ewaluacji zajęć wykorzystana została elektroniczna forma prowadzenia ankiety ewaluacyjnej i objęto nią zajęcia prowadzone na wszystkich kierunkach oraz formach studiów na Wydziale.
- Kontynuowano działania w zakresie Wydziałowej Indywidualnej Ścieżki Edukacyjnej (WISE). Mają one na celu podnoszenie jakości kształcenia na drodze poszerzenia oferty dla grupy najlepszych studentów studiów stacjonarnych I stopnia na Wydziale. W analizowanym okresie WISE ukończyło 15 absolwentów i równocześnie podjęło je kolejnych 15 studentów. Podjęto również działania na rzecz prowadzenia ścieżki WISE na studiach stacjonarnych II stopnia.
- Opracowano syntetyczną ocenę realizacji zakładanych efektów kształcenia na Wydziale Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych w badanym roku akademickim. Ocena została przygotowana na podstawie sprawozdań nauczycieli akademickich Wydziału dotyczących osiągania zakładanych przedmiotowych efektów kształcenia w zakresie realizowanych przedmiotów. Zawiera ona informacje dotyczące samooceny wykładowców i oceny warunków kształcenia oraz wnioski służące dalszemu doskonaleniu.
- Podobnie jak w ubiegłym roku akademickim, monitorowano oraz pozyskiwano informacje dotyczące określonych obszarów zapewnienia jakości kształcenia przez podzespoły stworzone w ramach Wydziałowego Zespołu ds. Jakości Kształcenia. W analizie są one ujmowane zbiorczo.
MENU
Charakterystyka Wydziału
Wydział Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych to nowoczesny ośrodek dydaktyczny i naukowy wychodzący naprzeciw zachodzącym przemianom w gospodarce polskiej i światowej. Posiada uprawnienia do nadawania stopni naukowych w dyscyplinach: ekonomia, nauki o zarządzaniu oraz nauki o polityce. Kadrę Wydziału stanowi:
- 35 samodzielnych pracowników naukowych
- 80 adiunktów
- 15 asystentów
Są oni zatrudnieni w 18 Katedrach reprezentujących różne dziedziny nauki.
Na Wydziale prowadzone są badania naukowe w zakresie nauk ekonomicznych, nauk o zarządzaniu i nauk społecznych. Wysoką rangę tych badań potwierdza przyznanie Wydziałowi najwyższej (I) kategorii (w skali pięciostopniowej). Wysoka jakość dotyczy również dydaktyki. Wydział prowadzi studia na 8 kierunkach i 23 specjalnościach. Oferta edukacyjna obejmuje studia licencjackie, magisterskie i doktoranckie w trybie dziennym i zaocznym.
Studia prowadzone są również w języku angielskim.