A A A drukuj

Centralny System Uwierzytelniania UEK

Centralny System Uwierzytelniania UEK (w skrócie CAS UEK) to usługa pozwalająca uzyskać dostęp do niektórych aplikacji dostępnych poprzez przeglądarkę internetową, bez potrzeby wielokrotnego logowania się do nich. Podczas próby zalogowania się do aplikacji podłączonej do CAS UEK, użytkownik zostaje przekierowany na stronę logowania do Centralnego Systemu Uwierzytelnia UEK dostępnego pod adresem: https://logowanie.uek.krakow.pl
Po pomyślnym zalogowaniu użytkownik zostaje przekierowany do aplikacji z której nastąpiło żądanie logowania. Do momentu wylogowania, się z poziomu tej samej przeglądarki internetowej możemy już bez potrzeby powtórnego logowania otwierać aplikacje podłączone do CAS UEK.
Na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie istnieją dwa rodzaje kont pozwalających zalogować się do CAS UEK. Dla pracowników jest to Uczelniane Konto Pracownicze (w skrócie UKP), dla studentów i doktorantów Uczelniane Konto Studenckie (UKS). Pracownik aby uzyskać swoje dane do konta UKP powinien zgłosić się do Centrum Systemów Informatycznych (parter, pawilon A), studenci otrzymują dane do logowania do konta UKS w wiadomości e-mail na adres podany podczas procesu rekrutacji tuż po uzyskaniu statusu studenta.
Do zarządzania Uczelnianym Kontem Pracowniczym służy aplikacja dostępna pod adresem: https://pracownik.uek.krakow.pl
Do zarządzania Uczelnianym Kontem Studenckim służy aplikacja dostępna pod adresem: https://studenci.uek.krakow.pl
Poprzez aplikację można między innymi zmienić swoje hasło do konta, przeglądać swoje dane personalne oraz zobaczyć listę aplikacji podłączonych do systemu CAS UEK.
Aby zresetować hasło UKP lub UKS należy zgłosić się osobiście z dowodem tożsamości do Centrum Systemów Informatycznych (parter, pawilon A).
Wszystkie problemy z systemem CAS UEK należy zgłaszać do administratorów Centrum Systemów Informatycznych Pawilon A, pokój 119 tel. 5574, 5091, 5292 lub poprzez wiadomość mailową na adres admin@uek.krakow.pl