Szanowni Państwo,
w dniu 17 listopada br. w murach Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie odbyła się VIII Konferencja nt. "Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym".
Tematy przewodnie Konferencji:
- nowe uwarunkowania dla szkolnictwa wyższego,- edukacja wobec zagrożenia wykluczeniem cyfrowym,- światowe trendy w rozwoju e-learningu,
- internet społecznościowy a edukacja,
- metody i środki dydaktyczne służące e-edukacji,
- projekty, studia przypadków, dobre praktyki.
Tegoroczna konferencja odbyła się w pierwszych tygodniach obowiązywania znowelizowanej ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, zatem w sposób naturalny pojawiła się potrzeba refleksji nad tym, w jaki sposób wprowadzone zmiany mogą lub powinny wpłynąć na kształcenie akademickie. W szczególności ukierunkowanie procesów dydaktycznych na uzyskiwanie określonych kompetencji i kwalifikacji skłania do podjęcia dyskusji środowiskowej na temat tego, w jakim stopniu e-edukacja może pomóc w praktycznej realizacji tak formułowanych celów.
Dyskusja nad kształtem polskiej e-edukacji nie mogła przebiegać w oderwaniu od zmian, jakie dają się zauważyć w wielu krajach świata, a wynikają z dostrzegania nowych potrzeb edukacyjnych współczesnych społeczeństw. Szybki przepływ informacji, ich ciągłe aktualizacje oraz wszechobecność mediów cyfrowych sprawiają, że z jednej strony rozszerza się krąg ludzi zagrożonych wykluczeniem cyfrowym, z drugiej zaś narasta potrzeba szybkiego przekwalifikowywania się oraz poszerzania wcześniej nabytych kompetencji. Potencjał, jaki tkwi w e-edukacji, może stanowić odpowiedź na wiele z tych wyzwań, pod warunkiem, że będzie właściwie wykorzystany. Dlatego ważna jest zarówno obserwacja światowych trendów w tym zakresie, jak i popularyzacja przykładów dobrych praktyk. Zachęcamy do zgłaszania wystąpień, które – oparte na wypracowanych rozwiązaniach – pomogą kształtować kierunki rozwoju polskiej e-edukacji.
Szybkie upowszechnianie się technologii mobilnych oraz cyfrowych form przekazu informacji sprawia, że pytanie o miejsce i rolę e-edukacji nabiera obecnie zupełnie innego znaczenia. Coraz trudniej jest określić granice pomiędzy kształceniem w murach uczelni lub szkoły a kształceniem online, a to oznacza m.in. że praktycznie każdy nauczyciel powinien być przygotowany do wykorzystania metod i technik pracy na odległość. Warto zatem zastanowić się, jak przebiegają procesy przygotowania do e-edukacji wśród kadry akademickiej i szkolnej. Jakie bariery napotykają, jakie są dobre wzorce i sprawdzone rozwiązania?
Konferencja adresowana była w szczególności do nauczycieli akademickich oraz pracowników szkół wyższych, angażujących się w organizację procesów kształcenia oraz zarządzania uczelnią. Na obradach gościliśmy również przedstawicieli świata biznesu, instytucji pożytku publicznego, studentów oraz osoby zainteresowane omawianą problematyką.
![](/files/common/rzecznik/2011listopad-grudzien/elearning01.jpg)
![](/files/common/rzecznik/2011listopad-grudzien/elearning02.jpg)
![](/files/common/rzecznik/2011listopad-grudzien/elearning03.jpg)
![](/files/common/rzecznik/2011listopad-grudzien/elearning04.jpg)
![](/files/common/rzecznik/2011listopad-grudzien/elearning05.jpg)
![](/files/common/rzecznik/2011listopad-grudzien/elearning06.jpg)
![](/files/common/rzecznik/2011listopad-grudzien/elearning07.jpg)
Podczas konferencji zostanie zorganizowana kwesta Akademii Przyszłości.
Więcej informacji: http://www.akademiaprzyszlosci.org.pl
[Zobacz również zestaw tematów przewodnich]