Katedra Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
zorganizowała konferencję naukowo-dydaktyczną pt.
"Tożsamość i wizerunek marketingu w Polsce.
Stan obecny i kierunki zmian strategii marketingowych"
Obrady konferencji odbyły się w hotelu Best Western Premier
przy ul. Opolskiej 14a w Krakowie w dniach 10-12 maja 2009.
Wśród 110 uczestników tej prestiżowej inicjatywy, wystąpią najwybitniejsi naukowcy
i praktycy marketingu z najważniejszych ośrodków akademickich w Polsce. Patronem konferencji stały się renomowane specjalistyczne media związane z marketingiem, wśród których są m.in.: Media & Marketing Polska, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne oraz Serwis internetowy Marketing przy Kawie. Wydarzeniu patronują także: Dziennik Polski, TVP Kraków, Kurier UEK oraz Manko.
Obrady konferencji odbyły się w hotelu Best Western Premier przy ul. Opolskiej 14a w Krakowie w dniach 10-12 maja 2009. Zapraszamy Państwa na stronę internetową konferencji: http://marketing.uek.krakow.pl/konfwiz/
Szczegółowy plan konferencji:
10 maja 2009 r. (niedziela)
od 14:00 - recepcja i zakwaterowanie gości konferencyjnych w hotelu Best Western
Premier
19:00-22:00 - kolacja w formie bufetu dla gości konferencyjnych nocujących w hotelu
11 maja 2009 r. (poniedziałek)
07:00-09:00 - śniadanie (dla gości hotelowych)
09:00-09:30 - Uroczyste rozpoczęcie obrad Konferencji
09:30-11:00 Sesja 1 (sala Picasso)
Wizerunek marketingu wśród społeczeństwa, przedstawicieli przedsiębiorstw, pracowników akademickich i studentów - wyniki badań Katedry Marketingu UEK w Krakowie
Przewodniczy prof. dr hab. Józefa Kramer (Akademia Ekonomiczna w Katowicach)
11:00-11:30 - przerwa na kawę
11:30-13:00 Sesja 2 (sala Picasso)
Między teorią a praktyką - spojrzenia na tożsamość marketingu
Przewodniczy prof. dr hab. Roman Głowacki (Uniwersytet Warszawski)
Referują:
- prof. dr hab. Henryk Mruk: Tożsamość marketingu - analiza krytyczna
- prof. dr hab. Leszek Żabiński: Koncepcje naukowe a praktyczne marketingu.
Konsekwencje ich relacji dla tożsamości i wizerunku dyscypliny
- prof. dr hab. Łukasz Sułkowski: Epistemologiczne rozterki marketingu
- prof. dr hab. Klemens Białecki: Czy "rozproszenie" marketingu ma wpływ
na jego "tożsamość"
- dr Paweł Kowalski: Marketing a orientacja rynkowa przedsiębiorstwa -
ewolucja podejścia
- prof. UEK dr hab. Adam Sagan: Marketing w nazwach katedr i zakładów naukowych
szkół wyższych w Polsce
13:00-14:30 - obiad
14:30-16:00 Sesja 3 (sala Picasso)
Tożsamość marketingu w procesie zmian - dyskusja panelowa
Przewodniczy prof. dr hab. Marian Strużycki (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Udział biorą:
- prof. dr hab. Stanisław Kaczmarczyk (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu)
- prof. dr hab. Anna Olejniczuk-Merta (Akademia Leona Koźmińskiego)
- prof. PŁ dr hab. Jacek Otto (Politechnika Łódzka)
- prof. dr hab. Józef Perenc (Uniwersytet Szczeciński)
- prof. dr hab. Bogna Pilarczyk (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
- prof. dr hab. Jan W. Wiktor (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
16:00-16:30 - przerwa na kawę
16:30-18:00 Sesja 4 (sala Picasso)
Dydaktyka marketingu - wyzwania i kierunki zmian
Przewodniczy prof. dr hab. Aniela Styś (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Referują:
- prof. dr hab. Zofia Kędzior, mgr Agata Stolecka: Zmiany w nauczaniu marketingu
w opinii ekspertów (lata 2002-2008)
- dr Beata Kolny, mgr Michał Kucia: Marketing w dydaktyce szkół wyższych -
opinie studentów
- dr Ewa Frąckiewicz, dr Edyta Rudawska: Kompetencje marketingowe studentów
kierunku zarządzanie w świetle założeń systemu bolońskiego
- dr Magdalena Sobocińska: Dydaktyka marketingu w warunkach wirtualizacji
życia społecznego
- dr Marcin Lipowski, dr Radosław Mącik: Postrzeganie treści i sposobów kształcenia
w zakresie badań marketingowych i analizy rynku
od 19:00 - Bankiet (Sala Bursztynowa w Hotelu Express by Holiday Inn)
12 maja 2009 r. (wtorek)
07:00-09:00 - śniadanie (dla gości hotelowych)
09:00-10:30 Sesja 5A (sala Monet)
Wizerunek marketingu w kontekście działań marketingowych i społecznej odpowiedzialności biznesu
Przewodniczy prof. dr hab. Wojciech Wrzosek (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Referują:
- dr Magdalena Daszkiewicz: Społeczne oblicze marketingu
- prof. WSH dr hab. Mirosława Pluta-Olearnik: Wartość wizerunku firmy w kontekście
jej społecznej odpowiedzialności
- prof. dr hab. Krystyna Mazurek-Łopacińska: Marketing wobec wyzwań
postmodernizmu
- prof. dr hab. Eugeniusz Michalski: Holistyczne aspekty zarządzania marketingowego
- prof. dr hab. Bogdan Gregor, dr Robert Walasek: Zarządzanie relacjami z klientem
jako narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
09:00-10:30 Sesja 5B (sala Rembrandt)
Współczesne wyzwania wobec marketingu
Przewodniczy prof. dr hab. Halina Szulce (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Referują:
- prof. UE dr hab. Barbara Iwankiewicz-Rak: Cechy działań marketingowych
w organizacjach non profit - kierunki zmian strategii
- prof. dr hab. Józefa Kramer: Ewolucja celów i metod badań marketingowych
- prof. UŁ dr hab. Stanisława Wilmańska-Sosnowska: Skuteczność i efektywność
działań marketingowych przedsiębiorstwa
- dr Teresa Taranko: Ocena aktywności marketingowej przedsiębiorstw za pomocą
indeksu rozumienia i stosowania marketingu
- prof. UEK dr hab. Jan Szumilak: Marketing relacyjny w świetle założeń teorii
kosztów transakcyjnych
10:30-11:00 - przerwa na kawę
11:00-12:00 Sesja 6 (sala Picasso)
Podsumowanie obrad i zakończenie konferencji
Przewodniczy prof. dr hab. Anna Czubała (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
12:30-14:00 - obiad
W razie wszelkich zapytań, informacją i pomocą suży Państwu komitet organizacyjny:
- dr Mariusz Kuziak - przewodniczący komitetu organizacyjnego
(tel. kom.: +48 601 160-620)
- dr Krzysztof Kapera
- mgr Krystyna Flis (tel.: +48 (12) 29-35-689, fax :+48 (12) 29-35-058)
- mgr Monika Janicka
e-mail: konferencja.wizerunek@uek.krakow.pl
Patroni medialni
Zdjęcia z konferencji |
Prof. dr hab. Anna Czubała - kierownik Katedry Marketingu
Prof. dr hab. Roman Niestrój - Rektor UEK