Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Menu

V Konferencja "Psychologia Ekonomiczna" - 13-14 maja 2011 na UEK
data publikacji: 09/05/2011, autor: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Jego Magnificencja, prof. dr hab. Roman Niestrój, Rektor UEK,

prof. dr hab. Jan Czekaj, Kierownik Katedry Rynków Finansowych UEK

Akademickie Stowarzyszenie Psychologii Ekonomicznej

oraz Koło Naukowe Rynków Kapitałowych Index

organizują

 

V Konferencję

"Psychologia ekonomiczna" 

 

RADA PROGRAMOWA KONFERENCJI
Prof. zw. dr hab. Tadeusz Tyszka,
Prof. zw. dr hab. Jan Czekaj,
Prof. SWPS, dr hab. Tomasz Zaleśkiewicz,
Prof. UG dr hab. Anna Maria Zawadzka
Prof. UŚ, dr hab. Małgorzata Górnik-Durose

 

 Patronat nad konferencją objął Jego Magnificencja Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie Prof. zw. dr hab. Roman Niestrój. Udział w konferencji dla członków ASPE oraz dla pracowników UEK jest bezpłatny!

 

Strona internetowa konferencji

  

 

PROGRAM KONFERENCJI

 

Piątek, 13 maja 2011- Sala 5, Pawilon D
 
8.30 – 9.15 Rejestracja    

9.15 – 9.30
Uroczyste otwarcie konferencji    

9:30 – 10.45
Sesja I - Finanse behawioralne    
1.    Jak wygląda właściwie krzywa percepcji (wartości)? 
mgr inż. Krzysztof Kontek, Artal Investments    
 2.    Ryzyko inwestycyjne - Perspektywa psychologiczna i finansowa
dr Elżbieta Kubińska, Katedra Rynków Finansowych, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, dr Łukasz Markiewicz, Katedra Psychologii Ekonomicznej, Akademia Leona Koźmińskiego    
3.    Momentum wśród polskich akcyjnych funduszy inwestycyjnych
dr Michał Grotowski, Katedra Rynków Finansowych, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie,
4.    Efekt łatwości ewaluacji a heurystyka afektu
mgr Jakub Traczyk, prof. Tomasz Zaleśkiewicz, Katedra Psychologii Ekonomicznej, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Wydział Zamiejscowy we Wrocławiu
 
10.45 – 11.05 Przerwa kawowa
 
11:05 – 12.20 Sesja II - Zachowania konsumenckie
1.    Psychograficzna segmentacja rynku usług turystycznych oparta na systemie reprezentacji poznawczej Klienta
dr Barbara Dobrzańska-Socha, Katedra Zarządzania w Turystyce, Uniwersytet Jagielloński
2.    Promocja ilościowa jako gra strategiczna
prof. UEP dr hab. Sławomir Kalinowski, Katedra Mikroekonomii, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
3.    Przywiązanie do marki – jakie znaczenie ma typ produktu?
dr hab. Anna Maria Zawadzka, Instytut Psychologii, Uniwersytet Gdański
4.    Jak wspierać konsumentów w kupowaniu zdrowej żywności? O związkach między etykietami, cechami konsumentów i dokonywanymi przez nich wyborami
dr Grażyna Wąsowicz-Kiryło, Wydział Psychologii, Uniwersytet Warszawski oraz
Małgorzata Styśko-Kunkowska UW, Joerg Koenigstorfer i Andrea Groeppel-Klein Saarland University, Niemcy    

12.20 – 12.30 Przerwa

12.30 – 13.45 Sesja III – Moralne aspekty zachowań ekonomicznych    
1.    Zaufanie w interakcjach ekonomicznych
prof. T. Tyszka Akademia Leona Koźmińskiego, dr Anna Macko ALK, dr Marcin Malawski ALK
2.    Wpływ perspektywy w warunkach niskiego i wysokiego prawdopodobieństwa na zachowanie podatników: moderacyjna rola moralności podatkowej
dr Małgorzata Niesiobędzka, Instytut Psychologii, Uniwersytet Gdański,
prof. Tomasz Zaleśkiewicz, SWPS, WZ Wrocław
3.    Inwestowanie etyczne w Polsce
dr Monika Czerwonka, Szkoła Główna Handlowa
4.    Zniekształcanie ocen moralnych przez przedsiębiorców
dr Sabina Kołodziej, Akademia Leona Koźmińskiego

13.45 – 14.45 Obiad (Pawilon Ustronie, Stołówka, I piętro)

14.45 – 16.15 Sesja IV – Psychologia pieniądza    
1.    Skutki aktywacji idei pieniędzy a preferencje i zachowania prospołecznych u dzieci
dr Agata Gąsiorowska, Instytut Organizacji i Zarządzania, Politechnika Wrocławska oraz SWPS WZ Wrocław, prof. Tomasz Zaleskiewicz, Sandra Wygrab, SWPS WZ Wrocław
2.    Samoocena i postawy wobec pieniędzy a zadowolenie z życia kobiet i mężczyzn w różnym wieku
dr Grażyna Wąsowicz-Kiryło, Wydział Psychologii, Uniwersytet Warszawski
3.    Czy pieniądze uczynią nas nieśmiertelnymi? Wartościowanie pieniędzy w kontekście teorii opanowywania trwogi    
prof. Tomasz Zaleskiewicz, SWPS, WZ Wrocław, dr Agata Gąsiorowska, PW oraz SWPS, WZ Wrocław, Aleksandra Łuszczyńska, SWPS i University of Colorado, Tom Pyszczynski, University of Colorado
4.        Bogactwo - stan duszy czy portfela? O psychologicznych uwarunkowaniach satysfakcji finansowej
prof. UW, dr hab. Dominika Maison, Katedra Psychologii Osobowości, Uniwersytet Warszawski
5.    Pojęcie pieniądza w prawie polskim a rozumienie pieniądza w krajach arabskich
dr Magdalena Frańczuk, Katedra Prawa Publicznego, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

16.15 – 16.30
Przerwa kawowa    

16.30 – 17.00 Sesja Plakatowa (6 plakatów)    

17.00 – 17.30
Panel: Dzieci w procesie konsumpcji – nowe wyzwania dla psychologii ekonomicznej.
Uczestnicy: Prof. dr hab. Tadeusz Tyszka, Prof. UŚ dr hab. Małgorzata Górnik-Durose, Prof. SWPS  dr hab. Tomasz Zaleśkiewicz, Prowadzący: Prof. UG dr hab. Anna Maria Zawadzka

17.30 – 18.00 Spotkanie ASPE    

19.00
Uroczysta kolacja (Restauracja Wesele, Rynek Główny 10)    
 
 
Sobota, 14 maja 2011 - Sala Senacka, Budynek Główny
 
9:30 – 11.15 Sesja I - Praca / przedsiębiorczość    
1.    Analiza wybranych cech psychofizycznych osób prowadzących działalność gospodarczą - podejście eksperymentalne
dr Przemysław Kusztelak, Wydział Nauk Ekonomicznych, Uniwersytet Warszawski
2.    Znaczenie sprawiedliwości wynagradzania w kontekście satysfakcji z płacy
mgr Ewa Bochyńska-Śmigielska, Instytut Psychologii, Uniwersytet Jagielloński
3.    Pomiędzy zaufaniem a kontrolą
dr Lech Górniak, dr hab. Marek Motyka, Katedra Psychologii i Dydaktyki,     Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
4.    Procesy atrybucji sukcesów przedsiębiorstw
dr Oleg Gorbaniuk, mgr Dawid Gonerski, Instytut Psychologii, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
5.    Typy pracoholizmu i próba ich psychologicznego wyjaśnienia
dr Diana Malinowska, dr hab. Aleksandra Tokarz, Instytut Psychologii, Uniwersytet Jagielloński
6.    Tworzenie programów szkoleniowych dla byłych osadzonych w oparciu o profil psychologiczny przedsiębiorców
dr Grzegorz Banerski, MillwardBrown SMG/KRC

11.15 – 11.35 Przerwa kawowa    

11:35 – 12.50 Sesja II - Ekonomia Eksperymentalna: Preferencje Społeczne        
1.    Skłonność do sprawiedliwego, równego podziału w decyzjach ekonomicznych u dzieci a udział w treningu kooperacji i rywalizacji
dr Anna Hełka, prof. Tomasz Zaleśkiewicz, Katarzyna Kulik, Karolina Sebastiańczyk, Anna Olszańska, Centrum Badań Nad Zachowaniami Ekonomicznymi, SWPS WZ Wrocław
2.    Auto-selekcja w internetowym eksperymencie p-Beuty Contest game
dr Tomasz Kopczewski, Uniwersytet Warszawski
3.    Strategie wyboru w głosowaniu aprobującym. Podejście eksperymentalne
prof. dr hab. Honorata Sosnowska, Katedra Matematyki i Ekonomii Matematycznej, SGH
4.    Teoremat Coase'a a alokacja praw do emisji zanieczyszczeń  - badania eksperymentalne
Robert Pabierowski, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Koło Naukowe Ekonomii Eksperymentalnej EXECON

12.50 – 13.00 Podsumowanie i zakończenie konferencji    
    
Lista plakatów    
1.    Wybrane aspekty socjalizacji ekonomicznej ukraińskich dzieci w wieku przedszkolnym
dr Inessa Filipowa, Katedra Psychologii, Państwowy Uniwersytet Wołyński im. Łesi Ukrainki
2.    Sukces ekonomiczny a szczęście. Psychologiczne badania przedsiębiorców
dr Katarzyna Biegańska,  Instytut Psychologii, Uniwersytet Łódzki
3.    Wiedza ekonomiczna młodzieży – porównanie wyników badań z Polski i Stanów Zjednoczonych
mgr Agata Trzcińska, Aleksandra Świerczewska, Wydział Psychologii, Uniwersytet Warszawski
4.    Wpływ framingu i nastroju konsumenta na ocenę produktu, marki, reklamy i producenta w reklamie CRM-owej i komercyjnej
mgr Magdalena Poraj-Weder, Wydział Psychologii, Uniwersytet Warszawski
5.    Związek stylu samoregulacji (orientacji na ocenę i na zmianę) ze sposobem podejmowania decyzji konsumenckich przy wyborze produktu hedonistycznego i utylitarnego
mgr Martyna Wojtaś, mgr Anna Szabowska-Walaszczyk, prof. dr hab. Anna Maria Zawadzka, Instytut Psychologii, Uniwersytet Gdański,
6.    Temperament i płeć psychologiczna a pracoholizm
dr hab. Aleksandra Tokarz, dr Diana Malinowska, Monika Trzebińska, Marta Marchel, Instytut Psychologii, Uniwersytet Jagielloński

 

Linki