W 1993 ukończyła Akademię Ekonomiczną w Krakowie uzyskując tytuł magistra. W 2002 obroniła pracę doktorską na Wydziale Towaroznawstwa Akademii Ekonomicznej w Krakowie i otrzymała stopień doktora ekonomii. Od 2003 pracuje jako adiunkt w Katedrze Zarządzania Jakością Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W latach 1992-2002 była pracownikiem Katedry marketingu turystyki Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie, gdzie rozpoczęła pracę na ostatnim roku studiów jako asystent stażysta, następnie jako asystent. Prowadziła również wykłady w Wyższej szkole Finansów i Bankowości w Krakowie oraz na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie. Jej naukowe zainteresowania obejmują przede wszystkim zagadnienia dotyczące metod badania i zarządzania jakością usług. Doświadczenie naukowe zdobyła biorąc udział w projektach naukowo-badawczych realizowanych w prac ramach badań statutowych prowadzonych w Katedrze. Brała również udział w międzynarodowych projektach realizowanych wspólnie z Grand Valley State University, (Michigan, USA). Jest autor lub współautorem wielu publikacji, w tym artykułów publikowanych w czasopismach recenzowanych zagranicznych, dwukrotnie (w roku 2007 i 2010) była nagradzana przez Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego Nagrodą Indywidualną za osiągnięcia naukowe.
Zainteresowania naukowe
•· zarządzanie jakością,•· jakość usług,•· systemy zapewnienia jakości.
Najważniejsze publikacje
Publikacje w czasopismach recenzowanych
Balon U., Dziadkowiec J. (2011), Model zapewnienia satysfakcji klientów wewnętrznych i zewnętrznych w organizacji, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Dziadkowiec J., Rood A.S., (2010) Wykorzystanie metody Mystery shopping do badań porównawczych usług świadczonych przez restauracje (na przykładzie Polski i USA), Problemy Jakości
Rood A.S., Dziadkowiec J. (2010) Why use Importance Performance Analysis in Mystery Shopping? A USA - Poland Comparative Answer, Journal of Quality Assurance in Hospitality and Tourism
Balon U., Dziadkowiec J. (2010) Klient wewnętrzny i zewnętrzny w systemie zarządzania jakością, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Dziadkowiec J. (2010) Japońska Nagroda Jakości E.W. Deminga, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Balon U., Dziadkowiec J. (2009) Klient w organizacji zarządzanej projakościowo, Zarządzanie Jakością
Dziadkowiec J. (2007) Model doskonalenia jakości usług, Problemy Jakości
Dziadkowiec J. (2006) Wybrane metody badania i oceny jakości usług, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie
Dziadkowiec J. (2005) Definiowanie celów w modelach doskonalenia jakości na przykładzie biura podróży, Problemy Jakości
Dziadkowiec J. (2004) Mystery Shopping - metoda oceny i doskonalenia jakości usług, Problemy Jakości
Rozdziały w książkach
Dziadkowiec J. (2010) Rozdział: Japońska nagroda Jakości im. W. E. Deminga, Rozdział: Total Quality Management w: Wybrane koncepcje i systemy zarządzania jakością (pod redakcją Sikora T. ISBN 9788372524836)
Konferencje
Dziadkowiec. J. (2011) Badanie jakości usług świadczonych przez restauracje metodą ankietową i metodą Mystery Shopping, w: Konsument na rynku usług, Gdynia 2011
Balon U., Dziadkowiec J. (2010) Rola reklamacji w systemie zarządzania jakością. Orientacja na klienta jako kryterium doskonałości, Jelenia Góra 2010
Dziadkowiec. J. (2010) The influence of tangibles on the quality of perception in restaurants, 17th IGWT Symposium and 2010 International Conference on Commerce, Bukareszt, Bułgaria 2010
Dziadkowiec. J., Słaby U., (2010) Wpływ kierownictwa na motywację pracowników w systemie zarządzania jakością, w: Zarządzanie jakością - doskonalenie organizacji, Kraków 2010
Dziadkowiec. J. (2008) Tworzenie wartości dla klienta na przykładzie procesu obsługi w biurze podróży, w: INNOVATION. Wpływ zarządzania procesowego na jakosć i innowacyjność przedsiębiorstw, Kazimierz Dolny 2008
Dziadkowiec. J. (2008) Metody wykorzystywane do badania satysfakcji klienta w przedsiębiorstwach turystycznych - wyniki badań, w: Zarządzanie jakością - 20 lat systemu ISO 9000, Kraków 2008
Dziadkowiec. J. (2007) Creating the Quality through the customer relationship management, 9th International Commodity Science Conference (IGWT), Poznań 2007
Dziadkowiec. J. (2007) Mystery Shopping - program doskonalenia organizacji usługowej, III Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Przedsiębiorstwo w gospodarce opartej na wiedzy. Europejskie wymiary przedsiębiorczości", Gdynia 2007