Katedra Zarządzania Jakością

A A A drukuj

dr inż. Mariusz Giemza

Ukończył w 1991 roku studia na kierunku Towaroznawstwo na ówczesnej Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Po ukończeniu studiów podjął pracę w Katedrze Towaroznawstwa Przemysłowego Akademii Ekonomicznej w Krakowie. W 1999 roku obronił prace doktorską na Wydziale Towaroznawstwa AE w Krakowie.

Od 2000 roku pracuje w Katedrze Zarządzania Jakością AE w Krakowie. Zajmuje się głównie czynnikami determinującymi satysfakcję klienta. Poza tym zajmuje się inżynierią systemów jakości, certyfikacją i akredytacją. Ukończył szkolenie i posiada certyfikat auditora systemu jakości ISO 9001. Prowadzi dla studentów wykłady z zakresu zarządzanie jakością na kierunkach: Towaroznawstwo, Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze, Ekonomia. Jest wykładowcą na Studium Podyplomowym „Zarządzanie Przedsiębiorstwem" w Krakowskiej Szkole Biznesu. Prowadzi ze studentami seminaria dyplomowe. W latach 2008-2012 był członkiem Rady Wydziału Towaroznawstwa UEK w Krakowie.

 

Zainteresowania naukowe

  • satysfakcja klienta
  • klient w systemach zarządzania jakością
  • narzędzia, metody, techniki zarządzania jakością
  • branżowe systemy zarządzania jakością

Najważniejsze publikacje

 

Publikacje w czasopismach recenzowanych

Giemza M.: TQM and the Organization Culture. (pol. TQM a kultura organizacji). Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie. 2006 nr 717 s. 59-66.

Giemza M.: The customer's satisfaction at Polish organizations in light of questionnaire investigations (pol. Satysfakcja klienta w polskich organizacjach w świetle badań ankietowych). Problemy Jakości. 2007 nr 1 s. 42-45.

Badura L., Giemza M., Predoń B.: Use of chosen of tools quality to monitoring the level of quality of ceramic plates(pol. Zastosowanie wybranych narzędzi jakości do monitorowania poziomu jakości płytek ceramicznych). Problemy Jakości. 2007 nr 5 s. 45-49.

Giemza M.: Customer's satisfaction at Polish administered by quality organizations (pol. Satysfakcja klienta w polskich organizacjach zarządzanych przez jakość). Problemy Jakości, 2008, nr 1 s. 29-32.

Giemza M., Karpiel J.: Benchmarking In Organizations. (pol. Benchmarking w organizacjach). Zeszyty Naukowe UEk w Krakowie nr 815, Wyd. UEk w Krakowie, Kraków 2010, s. 55 - 69.

Giemza M., Bolińska A.: Supplier Qualification Process in the Light of the requirements of Selected ISO Standards. (pol. Proces kwalifikacji dostawców w świetle wymagań wybranych norm ISO). Zeszyty Naukowe UEk w Krakowie nr 815, Wyd. UEk w Krakowie, Kraków 2010, s.71-80.

Giemza M.: Kryteria nagrody jakości a samoocena organizacji. W: Wybrane aspekty zarządzania jakością.  pod red. Marka SALERNO-KOCHANA. Wydawnictwo Naukowe PTTŻ, Kraków 2011.  s. 74-78.

Giemza M.: Podstawowe założenia Balanced Scorecard. W: Wybrane aspekty zarządzania jakością.  Pod red. Marka SALERNO-KOCHANA. Wydawnictwo Naukowe PTTŻ, Kraków 2011. - S. 70-73. - Bibliogr. s. 72-73.

Giemza M.: Motywowanie klienta wewnętrznego w organizacjach zarządzanych systemowo (ang. Motivation of Internal Client in Organisation with the Quality Management System) W: Orientacja na klienta jako kryterium doskonałości. Red. nauk. Tadeusz Borys, Piotr Rogala. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2011. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (ang. Research Papers of Wrocław University of Economics), s. 208-221.

Jakubowska A., Giemza M.:  Controlling kosztów jakości  (ang. Controlling of Quality Costs)  W: Praktyka zarządzania jakością w XXI wieku (ang. The Practice of Quality Management in the XXI Century). Pod red. nauk. Tadeusza SIKORY i Mariusza GIEMZY. Wydawnictwo Naukowe PTTŻ, Kraków 2012. - s. 104-114.

 

Książki

Giemza M., Sikora T. (red.) i inni: Quality management according to ISO series 9000:2000 standard`s. (Pol. Zarządzanie jakością wg norm ISO serii 9000:2000). Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2005.

Sikora T., Giemza M.: Elements of science of commodities. Customer's service. (pol. Elementy towaroznawstwa. Obsługa klienta). WSiP, Warszawa 2003. Podręcznik dla liceum o profilu usługowo-gospodarczym, (wyd. I 2003, wyd. II 2005, wyd. III 2008).

Giemza M., Sikora T. (red.) i inni: Chosen the conceptions and the systems of management the quality (pol. Wybrane koncepcje i systemy zarządzania jakością). Wyd. UEk w Krakowie, Kraków 2010.          

Giemza M., Kafel P.: Narzędzia zarządzania jakością. W: Funkcjonowanie i doskonalenie systemów zarządzania jakością. Pod  red. Tadeusza SIKORY.  Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków 2011. - s. 148-210.

Dziadkowiec J., Giemza M., Przybylska K.: Badanie poziomu satysfakcji klienta. W: Funkcjonowanie i doskonalenie systemów zarządzania jakością.  Pod red. Tadeusza SIKORY. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków 2011. - s. 109-147.

Praktyka zarządzania jakością w XXI wieku (ang. The Practice of Quality Management in the XXI Century). Pod red. nauk. Tadeusza SIKORY i Mariusza GIEMZY. Wydawnictwo Naukowe PTTŻ, Kraków 2012. - s. 727.  Monografia wydana z okazji 40-lecia Katedry Zarządzania Jakością Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie 1972-2012. 

 

Konferencje  

Giemza M.: Customer service quality In modern organization. (pol. Jakość obsługi klienta w nowoczesnej organizacji). III Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Innowacyjność w kształtowaniu jakości wyrobów i usług", 12-13 październik 2006 r., Politechnika Radomska, Radom 2006.

Giemza M.: Customers Satisfaction as an Indicator of Effectivity of Quality Management System. (pol. Satysfakcja klienta jako miernik efektywności systemu zarządzania jakością). Konferencja Naukowa „Przywództwo na rzecz doskonałości", 26-27 października 2006 r., Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Piechowice 2006.

Giemza M.: Customer Service as Element to Shape Customer Satisfaction. Current Trends in Commodity Science. Proceedings of the 9th International Commodity Science Conference (IGWT), August 27-29, 2007, The Poznań University of Economics Publishing House,2007, p. 216-221.

Giemza M.: The conditioning of use of technical specification ISO/TS16949:2002. (pol. Uwarunkowania  zastosowania  specyfikacji  technicznej ISO/TS16949:2002). Wyzwania zarządzania jakością. Materiały IV Ogólnopolskiej Sesji Naukowej Zarządzania Jakością zorganizowanej przez Koło Naukowe Zarządzania Jakością przy Katedrze Zarządzania Jakością Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków, 17 i 18 maj 2007 r., Centrum Rozwoju i Promocji AE, 2007, s.62-64.

Giemza M.: Quality Forming of Client`s Service Process. (pol. Kształtowanie jakości procesu obsługi klienta). W monografia „Filozofia TQM w zrównoważonym rozwoju". Wyd.Nauk. Instytutu Technologii Eksploatacji PIB, Radom 2008, s. 202-207.

Giemza M.: The elements of process of service customer in the quality management system (pol. Elementy procesu obsługi klienta w systemie zarządzania jakością). Materiały V Ogólnopolskiej Sesji Naukowej Zarządzania Jakością „Wyzwania zarządzania jakością" zorganizowanej przez Koło Naukowe Zarządzania Jakością przy Katedrze Zarządzania Jakością Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. 15-16 V 2008 r., Kraków 2008, s. 67-71.

Giemza M.: Chosen techniques of team work at administered by quality organizations (pol. Wybrane techniki pracy zespołowej w organizacjach zarządzanych przez jakość).  Monografia „Koncepcje zarządzania jakością. Doświadczenia i perspektywy", Wyd. Nauk. PTTŻ, Kraków 2008, s. 537-542.

Giemza M.: The process of training of staff in improvement the system of management the quality (pol. Proces szkolenia personelu w doskonaleniu systemu zarządzania jakością), Monografia „Zarządzanie personelem jako kryterium doskonałości", Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, 20-21 października 2008, Piechowice. + referat.

Giemza M.: The new approach directive as basis the obligatory marking the products the sign the CE (pol. Dyrektywy nowego podejścia jako podstawa obligatoryjnego znakowania produktów znakiem CE). Monografia „Wyzwania zarządzania jakością". Kraków, 4-5 VI 2009 r.

Giemza M.: The management the safety of information at organization (pol. Zarządzanie bezpieczeństwem informacji w organizacji). Monografia Społeczeństwo informacyjne. Stan i kierunki rozwoju w świetle uwarunkowań regionalnych. Kraków Dębica, 15 - 16. X.2009 r. + referat.

Giemza M.: Customer and his satisfaction (pol. Klient i jego satysfakcja). Monografia „Wyzwania zarządzania jakością". Wydawnictwa AGH, Kraków, 28-29 IV 2010, s. 74 - 79.

Giemza M.: Meaning of the customer's satisfaction for organization (pol. Znaczenie satysfakcji klienta dla organizacji). Monografia „Wyzwania zarządzania jakością". Wydawnictwa AGH, Kraków, 28-29 IV 2010, s. 80 - 85.

Giemza M.: Customer as a Subject of the Company Activity (pol. Klient jako podmiot działania organizacji). Monografia „Zarządzanie jakością : doskonalenie organizacji". T.I. pod red. Tadeusza Sikory, Wyd. Nauk. PTTŻ, Kraków, 2010. - s. 62-76.

Giemza M.: Ethical aspects in quality management (pol.Aspekty etyczne w zarządzaniu jakością). Monografia „Zarządzanie jakością wybranych procesów" pod red. Jerzego Żuchowskiego, Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, Radom 2010, s. 297 - 305.