DOMY I STOŁÓWKA STUDENCKA
- 1. Pierwszeństwo w uzyskaniu zakwaterowania w domu studenckim, w ramach wydzielonego limitu miejsc przysługuje studentowi, znajdującemu się w trudnej sytuacji materialnej, któremu codzienny dojazd do uczelni uniemożliwiałby lub w znacznym stopniu utrudniał studiowanie.
- 2. Studentowi niepełnosprawnemu zapewnia się bez względu na sytuację materialną, miejsce w domu studenckim, we wskazanym w miarę możliwości przez studenta.
- 3. Składanie wniosków o miejsce w domu studenckim odbywa się w dwóch etapach (załącznik nr 16 do regulaminu).
- 4. Etap I - elektroniczna rejestracja - ERWOS.
- 5. Rejestracja wniosków o miejsce w domu studenckim na dany rok akademicki trwa do 25 lipca.
- 6. Ubiegając się o przyznanie miejsca w domu studenckim należy zarejestrować wniosek obejmujący dane studenta oraz informacje o członkach rodziny i ich dochodach, jak do stypendium socjalnego.
- 7. Etap II - złożenie dokumentów do weryfikacji następuje niezwłocznie po rejestracji wniosku i trwa do 31 lipca.
- 8. Komplet dokumentów do weryfikacji o przyznanie miejsca w domu studencki stanowi:
a. wydrukowany i podpisany wniosek o przyznanie miejsca w domu studenckim
b. dokumenty potwierdzające stan osobowy rodziny i dochody osiągnięte
przez jej członków. - 9. Dokumenty potwierdzające stan osobowy rodziny oraz wysokość dochodów osiąganych przez jej członków mogą służyć do ubiegania się o przyznanie stypendium socjalnego, jeżeli sytuacja rodzinna idochodowa nie uległa zmianie do czasu składania wniosku o stypendium socjalne.
- 10. Sposób ustalania miesięcznej wysokości dochodu na osobę w rodzinie studenta obowiązuje jak dostypendium socjalnego.
- 11. Miesięczna wysokość dochodu na osobę w rodzinie studenta decyduje o miejscu na liście dochodowej. Przyznanie miejsc następuje od najniższego dochodu do wyczerpania limitu miejsc.
- 12. Osoby, którym przyznano miejsca w domu studenckim Fafik oraz Merkury obowiązane są wokreślonym terminie do wpłacenia kaucji w wysokości miesięcznej opłaty, jako potwierdzenie zakwaterowania. Brak wpłaty kaucji w terminie powoduje utratę skierowania do domu studenckiego.
- 13. Administracje domów studenckich prowadzą rezerwację miejsc w pokojach oraz zapisy na listy rezerwowe osób, które nie otrzymały miejsca a także tych, którzy nie składali wniosku.
- 14. Termin wpłaty kaucji, szczegółową organizację kwaterowania, sposób zagospodarowania wolnych miejsc określają Zasady kwaterowania na dany rok akademicki.
- 15. Wysokość opłaty za miejsce w domu studenckim ustala rektor, stosownym zarządzeniem, wporozumieniu z organem samorządu studenckiego, po zasięgnięciu opinii kanclerza, kwestora ikierownika domu studenckiego.
- 16. Prawo do korzystania z obiadów w stołówce studenckiej przysługuje wszystkim studentom bez konieczności składania wniosków. Cenę posiłków ustala prowadzący stołówkę w porozumieniu z władzami Uczelni.