Opis przedmiotu: Innowacyjność jako czynnik wzrostu konkurencyjności firmy - definicja, rodzaje, przesłanki, Rozwój nowych produktów zorientowanych na konsumenta - determinanty innowacyjności, zasady i praktyka, czynniki wpływające na powstanie i sukces innowacji, Innowacje produktowe na rynku żywności i poziom ich akceptacji, Dynamika innowacyjności w sektorze MSP, innowacje technologiczne, nowe produkty - szanse i wyzwania dla sektora spożywczego, substancje biologicznie czynne jako innowacyjne składniki żywności, perspektywy rozwoju innowacji na rynku żywności nowej generacji (m.in. wygodnej i funkcjonalnej), postawy konsumentów wobec innowacji produktowych na rynku żywności, innowacyjność a ryzyko rynkowe |
Prowadzący: dr inż. Małgorzata Miśniakiewicz |
Forma zaliczenia: Zaliczenie |
Formy nauczania: Wykłady, warsztaty, dyskusja |
Bibliografia:
|
Przedmioty poprzedzające i uzupełniające: marketing, analiza rynku, towaroznawstwo żywności, opakowalnictwo, analiza sensoryczna, inżynieria jakości żywności, kształtowanie i ocena jakości żywności |