katedra towaroznawstwa zywnosci

  • Strona główna UEK
  • Poczta
  • Moodle
  • PL
  • EN
  • CN
  • RU
  • UA
Jesteś tutaj:
» Strona główna
» UCZELNIA
» ...
» Dydaktyka
» Projektowanie Nowych Produktów Żywnościowych

MENU

  • Katedra Towaroznawstwa Żywności
    • Problematyka badań
    • Pracownicy
    • Dydaktyka
      • Towaroznawstwo Żywności
      • Inżynieria Jakości Żywności
      • Żywność, Żywienie a Zdrowie
      • Procedury Celne
      • Postępowanie Celne
      • Polityka celna
      • Projektowanie Nowych Produktów Żywnościowych
      • Kształtowanie i Ocena Jakości Żywności
      • Nowoczesne Technologie w Produkcji Żywności
      • Projektowanie Żywności
      • Innowacyjność w Produkcji Żywności
      • Substancje dodatkowe w kształtowaniu jakości żywności
    • Studia podyplomowe
    • Informacje dla studentów
    • Aktualności
    • Linki
    • Współpraca
    • Kontakt
A A A drukuj

Projektowanie Nowych Produktów Żywnościowych


Opis przedmiotu: podstawy rozwoju nowych produktów żywnościowych (definicja, geneza, klasyfikacje), cykl życia produktu spożywczego, kreowanie popytu i innowacyjność na rynku żywności, metody i techniki badania preferencji konsumenckich, projektowanie i wprowadzanie na rynek nowych produktów żywnościowych, strategia nowego produktu, kształtowanie jakości nowych produktów żywnościowych (wartość odżywcza, jakość zdrowotna, trwałość i cechy sensoryczne produktu), opakowanie jako element zapewnienia jakości i promocji nowego produktu, metody i narzędzia promocji żywności, dystrybucja, ocena produktu po wprowadzeniu na rynek, nowoczesne techniki przetwarzania żywności, a jej innowacyjność, rola dodatków do żywności w kształtowaniu nowych produktów spożywczych, przykłady opracowywania i wprowadzania na rynek nowych produktów żywnościowych. 

Prowadzący: dr inż. Małgorzata Miśniakiewicz

Forma zaliczenia: egzamin/ zaliczenie ćwiczeń na ocenę 

Formy nauczania: wykłady, ćwiczenia (projekty, gry strategiczne)  

Bibliografia:

  1. Food Product Development, Opracowywanie nowych produktów żywnościowych, pr. zb. pod red. J. Czapskiego, wyd. AR w Poznaniu, Poznań 1995.
  2. Fuller G.W., New Product Development: from concept to marketplace, CRC Press 2004.
  3. Beckley J. H., Moskowitz H.R., Resurreccion A.V., Sensory and Consumer Research in Food Product Design and Development, Blackwell Publishing, London, New York 2006.
  4. Side C., Food Product Development. Based on experience, Blackwell Publishing, London, New York 2002.
  5. Kutermankiewicz J., Użyteczność sensorycznych badań konsumenckich w procesie projektowania i wprowadzania nowych produktów na rynek [w] A. Brzozowska, K. Gutkowska (red.) Wybrane problemy nauki o żywieniu człowieka u progu XXI wieku, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 2004.
  6. Moskowitz R., Silcher M., Porretta S., Concept Research in Food Product Design and Development, Blackwell Publishing, London, New York 2005. 

Przedmioty poprzedzające i uzupełniające: marketing, analiza rynku, towaroznawstwo żywności, opakowalnictwo, analiza sensoryczna, innowacyjność produktu, inżynieria jakości żywności, kształtowanie i ocena jakości żywności  

 

bip
Realizacja: Empathy Interactive
All rights reserved 2008 Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie