Opis przedmiotu: podstawy rozwoju nowych produktów żywnościowych (definicja, geneza, klasyfikacje), cykl życia produktu spożywczego, kreowanie popytu i innowacyjność na rynku żywności, metody i techniki badania preferencji konsumenckich, projektowanie i wprowadzanie na rynek nowych produktów żywnościowych, strategia nowego produktu, kształtowanie jakości nowych produktów żywnościowych (wartość odżywcza, jakość zdrowotna, trwałość i cechy sensoryczne produktu), opakowanie jako element zapewnienia jakości i promocji nowego produktu, metody i narzędzia promocji żywności, dystrybucja, ocena produktu po wprowadzeniu na rynek, nowoczesne techniki przetwarzania żywności, a jej innowacyjność, rola dodatków do żywności w kształtowaniu nowych produktów spożywczych, przykłady opracowywania i wprowadzania na rynek nowych produktów żywnościowych. |
Prowadzący: dr inż. Małgorzata Miśniakiewicz |
Forma zaliczenia: egzamin/ zaliczenie ćwiczeń na ocenę |
Formy nauczania: wykłady, ćwiczenia (projekty, gry strategiczne) |
Bibliografia:
|
Przedmioty poprzedzające i uzupełniające: marketing, analiza rynku, towaroznawstwo żywności, opakowalnictwo, analiza sensoryczna, innowacyjność produktu, inżynieria jakości żywności, kształtowanie i ocena jakości żywności |