Mgr Mirosław Chechelski
tel. 012 293 54 22, 012 293 54 79, 012 293 50 05,
tel./faks 012 293 50 06
Budynek Główny, pok. 202
miroslaw.chechelski@uek.krakow.pl
Obowiązki kanclerza określa statut oraz pełnomocnictwo udzielone mu przez rektora. Obowiązki kanclerza obejmują m.in.:
- organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie pracy podległych jednostek administracji centralnej, w tym m.in. w zakresie wykonywania przez nie poleceń zawartych w wewnętrznych aktach normatywnych Uczelni, tj. uchwałach senatu i zarządzeniach rektora,
- określanie projektów zasad zarządzania majątkiem Uczelni,
- podejmowanie działań i decyzji zapewniających zachowanie i właściwe wykorzystanie majątku Uczelni oraz jego powiększanie i rozwój,
- gospodarowanie i administrowanie składnikami majątku w zakresie, o którym mowa w ust.1,
- nadzorowanie realizacji zakupów środków trwałych i obrotowych, z uwzględnieniem obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa,
- planowanie i nadzór nad realizacją inwestycji, remontów, konserwacji, likwidacji majątku Uczelni,
- nadzorowanie opracowania dokumentacji inwestycyjnej i remontowej,
- poszukiwanie możliwości dofinansowania remontów i inwestycji oraz nadzór nad przygotowaniem wniosków o ich dofinansowanie,
- nadzór nad realizacją zaopatrzenia Uczelni w media niezbędne do jej funkcjonowania,
- nadzorowanie opracowania projektu planu rzeczowo-finansowego Uczelni,
- nadzorowanie wykonania planu rzeczowo-finansowego uchwalonego przez senat,
- opracowywanie i przedstawianie rektorowi i senatowi analiz sytuacji ekonomiczno-finansowej Uczelni i sprawozdań z realizacji planu rzeczowo-finansowego,
- wykonywanie w odniesieniu do podległych jednostek ustawowego obowiązku kontroli finansowej,
- kontrolowanie prawidłowości działań wszystkich jednostek Uczelni w zakresie związanym z gospodarką mieniem i finansami Uczelni oraz kierowanie do rektora stosownych wniosków w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości,
- występowanie w imieniu Uczelni - na podstawie udzielonego przez rektora pełnomocnictwa - w sprawach dotyczących zamówień publicznych, a także zatwierdzanie dokumentów związanych z realizacją procedury zamówień publicznych,
- zatwierdzanie - na podstawie udzielonego przez rektora pełnomocnictwa - dokumentów powodujących realizację świadczeń finansowych Uczelni,
- zapewnienie bezpieczeństwa i porządku w Uczelni oraz bezpieczeństwa i higieny pracy,
- zapewnienie przestrzegania prawa w podległych jednostkach,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez rektora.