Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Menu

Zeszyty Naukowe UEK,

2013, nr 905
data publikacji: 18/07/2014, autor: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Zintegrowany program działań marketingowych miasta na rynku turystycznym

Autor: Iryna Manczak

Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2013, nr 905, s. 21-35

Streszczenie
W pracy podjęto próbę wyjaśnienia pojęcia zintegrowanego programu działań marketingowych miasta na rynku turystycznym. Rozważania przeprowadzono na podstawie literatury przedmiotu w zakresie komunikacji marketingowej przedsiębiorstw z rynkiem. Scharakteryzowano istotę komunikacji marketingowej, jej przebieg oraz sposoby wykorzystania na rynku turystycznym. Omówiono również instrumenty promocji oraz wskazano zalety wynikające z integracji jej poszczególnych elementów w trakcie konstruowania przekazów marketingowych kierowanych na badany rynek. W opracowaniu zwrócono uwagę, że zróżnicowanie narzędzi promocyjnych przede wszystkim powinno wynikać z celów nadrzędnych strategii rozwoju turystyki jednostki osadniczej, jak również uwzględniać specyfikę grupy docelowej będącej odbiorcą niniejszego przekazu.

Słowa kluczowe: komunikacja marketingowa, instrumenty komunikacji marketingowej, promocja miasta, zintegrowana komunikacja marketingowa.

 

An Integrated Programme of Marketing Activities for a City and Its Tourist Market

Author: Iryna Manczak

Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2013, no 905, pp. 21-35

Abstract
In this article, the author seeks to explain the conceptual category of a city's integrated programme of marketing activities for the tourist market. The study is based on marketing research in the literature discussing companies' marketing communication with the market. The author describes the essence and process of marketing communications along with methods employed on the tourist market. Promotional tools are also discussed and the benefits of integrating the various tools in the construction of marketing messages targeted for the tourist market are emphasised. The author highlights the fact that the diversity of promotional tools should result primarily from the superior objectives of a city's tourist development strategy, as well as take into consideration the specificity of the target group that is to receive this message.

Keywords: marketing communications, marketing communication tools, the promotion of a city, integrated marketing communications.

 

Literatura / Bibliography

Wersją pierwotną czasopisma jest publikacja drukowana.
Artykuł jest dostępny również w bazie CEEOL http://www.ceeol.com/. Zeszyt Naukowy
nr 905 jest dostępny w czytelni internetowej Ibuk http://www.ibuk.pl/ 

 The article is available in the CEEOL database http://www.ceeol.com/. The journal is available in the online reading room Ibuk http://www.ibuk.pl/

Linki