O interdyscyplinarnym charakterze analitycznego CRM
Autor: Mariusz Łapczyński
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2013, nr 909, s. 59-68
Streszczenie
Celem artykułu jest podkreślenie interdyscyplinarnego charakteru analitycznego CRM i jego związków z innymi dziedzinami, podejściami i procedurami badawczymi. Autor próbuje umiejscowić to podejście badawcze na tle innych pokrewnych dyscyplin. Odwołuje się w tym celu do angloamerykańskiej i skandynawskiej szkoły marketingu relacji, marketingu opartego na bazach danych, marketingu wspieranego danymi, analityki biznesowej oraz badań rynkowych i marketingowych. Podsumowaniem pracy jest próba zdefiniowania analitycznego CRM z perspektywy badań marketingowych.
Słowa kluczowe: analityczny CRM, marketing relacji, marketing oparty na bazach danych, marketing wspierany danymi.
The Interdisciplinary Nature of Analytical CRM
Author: Mariusz Łapczyński
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2013, no 909, pp. 59-68
Abstract
The purpose of this article is to highlight the interdisciplinary nature of analytical CRM and its relationships with other disciplines, research approaches and procedures. The author attempts to locate this research approach relative to other related disciplines. He refers to the Anglo-American and Scandinavian schools of relationship marketing, database marketing, data-driven marketing, business intelligence and market research. The summary of this study is to define analytical CRM from the perspective of marketing research.
Keywords: analytical CRM, relationship marketing, database marketing, data-driven marketing.
Wersją pierwotną czasopisma jest publikacja drukowana.
Artykuł jest dostępny również w bazie CEEOL http://www.ceeol.com/. Zeszyt Naukowy nr 909 jest dostępny w czytelni internetowej Ibuk http://www.ibuk.pl/
The article is available in the CEEOL database http://www.ceeol.com/. The journal is available in the online reading room Ibuk http://www.ibuk.pl/