Literatura / Bibliography
Balicki A. [2009], Statystyczna analiza wielowymiarowa i jej zastosowania społeczno-ekonomiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
Blashfield R.K. [1976], Mixture Model Tests of Cluster Analysis: Accuracy of Four Agglomerative Hierarchical Methods, „The Psychological Bulletin", vol. 83, nr 3.
Bombol M., Słaby T. [2011], Konsument 55+ wyzwaniem dla rynku, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
Diagnoza społeczna. Warunki i jakość życia Polaków [2011], red. J. Czapiński, T. Panek, Rada Monitoringu Społecznego, Warszawa.
Fatuła D. [2010], Zachowania polskich gospodarstw domowych na rynku finansowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.
Jurek Ł. [2012], Ekonomia starzejącego się społeczeństwa, Difin, Warszawa.
Kaczmarczyk S. [2007], Zastosowania badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe i otoczenie przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
Migut G. [2004], Jak znaleźć grupy podobnych klientów, czyli metody segmentacji, http://www.statsoft.pl/czytelnia/finanse/pdf/04segment.pdf (dostęp: 5.10.2013).
Olejnik I. [2012], Zachowania emerytów w Polsce - determinanty i segmentacja [w:] Zachowania konsumenckie - badania, uwarunkowania, różnice, t. 1, „Handel Wewnętrzny", maj-czerwiec.
Psychologia ekonomiczna [2004], red. T. Tyszka, GWP, Gdańsk.
Rondan-Cataluna F.J., Sanchez-Franco M.J., Villarejo-Ramos A.F. [2010], Searching for Latent Class Segments in Technological Services, „The Service Industries Journal", vol. 30, nr 6.
Rószkiewicz M. [2002], Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Rószkiewicz M. [2011], Analiza klienta, SPSS Polska, Kraków.
Rujasiri P., Chomtee B. [2009], Comparison of Clustering Techniques for Cluster Analysis, http://kasetsartjournal.ku.ac.th/kuj_files/2009/a0912091419338281.pdf (dostęp: 5.12.2013).
Sagan A. [2004], Badania marketingowe: podstawowe kierunki, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
Sudbury L., Simcock P. [2009], A Multivariate Segmentation Model of Senior Consumers, „Journal of Consumer Marketing", vol. 26, nr 4.