Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Menu

Zeszyty Naukowe UEK,

2013, nr 918
data publikacji: 13/10/2014, autor: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Preferencje i świadomość konsumentów w zakresie opakowań mleka

Autorzy: Barbara Bizoń, Joanna Ptasińska-Marcinkiewicz

Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2013, nr 918, s. 5-14

Streszczenie
Na rynku jest coraz więcej nowych materiałów opakowaniowych i opakowań, które mają zastosowanie w branży mleczarskiej. W literaturze pojawiają się informacje o przydatności poszczególnych materiałów opakowaniowych do mleka ze względu na interakcje zachodzące między opakowaniem a produktem. W artykule przedstawiono wyniki badań ankietowych dotyczących postaw i zachowań konsumentów wobec dostępnych na rynku rodzajów opakowań mleka oraz ich wpływu na jakość zapakowanego produktu. Wyniki badań ankietowych wykazały, że konsumenci są świadomi wpływu materiałów opakowaniowych na produkt. Zdecydowana większość respondentów zadeklarowała, że opakowanie ma istotny wpływ na jakość mleka. Respondenci są świadomi roli, jaką odgrywa opakowanie w sprzedaży w sklepach samoobsługowych („niemy sprzedawca").

Słowa kluczowe: mleko, opakowanie, zachowania konsumentów, jakość produktu.

 

Milk Packaging - Consumer Preferences and Awareness

Authors: Barbara Bizoń, Joanna Ptasińska-Marcinkiewicz

Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2013, no 918, pp. 5-14

Abstract
There are more and more new packaging materials and forms of packaging used in the dairy industry. At the same time the literature offers reports on the usefulness of individual packaging materials for milk on the basis of package-product interaction. The aim of this study was to investigate the opinions of consumers with regard to products and their packaging. The article presents the results of surveys on the attitudes and behaviour of consumers towards commercially available types of packaging for milk and their impact on the quality of the packaged product. The results of the survey showed that consumers are aware of the impact packaging materials have on the product. The vast majority of respondents indicated that packaging has a significant impact on milk quality. Of course they are aware of the role packaging plays in self-service stores ("the silent salesperson").

Keywords: milk, packaging, consumer behaviour, product quality.

 

Literatura / Bibliography

Wersją pierwotną czasopisma jest publikacja drukowana.
Artykuł jest dostępny również w bazie CEEOL http://www.ceeol.com/. Zeszyt Naukowy
nr 918 jest dostępny w czytelni internetowej Ibuk http://www.ibuk.pl/ 

The article is available in the CEEOL database http://www.ceeol.com/. The journal is available in the online reading room Ibuk http://www.ibuk.pl/

Linki