Zachowania rynkowe starszych konsumentów z punktu widzenia projektowania warstwy wizualnej opakowań
Autor: Jarosław Świda
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2013, nr 918, s. 105-118
Streszczenie
W artykule zaprezentowano psychologiczne uwarunkowania zachowań konsumentów w starszym wieku oraz ich wpływ na projektowanie warstwy wizualnej opakowania. Scharakteryzowano specyfikę zachowań rynkowych starszych konsumentów wynikającą ze zmian psychologicznych, jakie zachodzą w procesie starzenia się oraz zaproponowano wskazówki do projektowania warstwy wizualnej opakowań uwzględniających specyficzne potrzeby tej grupy nabywców.
Słowa kluczowe: zachowania konsumenta, starszy konsument, opakowanie, warstwa wizualna.
Market Behaviour of Older Consumers and the Design of Visual Layers of Packaging
Author: Jarosław Świda
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2013, no 918, pp. 105-118
Abstract
The article presents the psychological determinants of consumer behaviour in the elderly and their impact on the design of the visual layers of packaging. It characterises the unique behaviour of older consumers resulting from psychological changes that occur in the aging process, and proposes guidelines for designing the visual layers of packaging, taking into account the particular needs of elderly consumers.
Keywords: consumer behaviour, older consumers, packaging, visual layer.
Wersją pierwotną czasopisma jest publikacja drukowana.
Artykuł jest dostępny również w bazie CEEOL http://www.ceeol.com/. Zeszyt Naukowy
nr 918 jest dostępny w czytelni internetowej Ibuk http://www.ibuk.pl/
The article is available in the CEEOL database http://www.ceeol.com/. The journal is available in the online reading room Ibuk http://www.ibuk.pl/