Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Menu

Zeszyty Naukowe UEK,

2013, nr 920
data publikacji: 13/09/2014, autor: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Recenzja książki „Metoda studium przypadku w edukacji biznesowej", red. P. Ammerman, A. Gaweł, M. Pietrzykowski,
R.
Rauktienė, T. Williamson (Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań 2012)

Autor: Paweł Drobny

Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2013, nr 920, s. 111-114

Streszczenie
Recenzja dotyczy książki pt. Metoda studium przypadku w edukacji biznesowej, która stanowi  podsumowanie pracy zespołu realizującego projekt pod tytułem „Transfer of experiential and innovative teaching methods for business education" w ramach programu Leonardo da Vinci. Autor omawia książkę, wśród jej zalet wskazując przedstawienie metody case study jako innowacyjnego narzędzia edukacji ekonomicznej, które łączy w sobie teorię i praktykę poprzez koncentrację na personalnym i praktycznym wymiarze edukacji. Dostrzega także jej wady, do których zalicza brak prezentacji słabych stron case study, co wynika z braku refleksji nad znaczeniem tej metody w kontekście funkcji i zadań stawianych przed szkołami wyższymi.

Słowa kluczowe: studium przypadku, edukacja biznesowa, kapitał ludzki, system edukacji.

 

Review of the book "Metoda studium przypadku w edukacji biznesowej", ed. P. Ammerman, A. Gaweł, M. Pietrzykowski,
R. Rauktienė, T. Williamson (Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań 2012)

Author: Paweł Drobny

Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2013, no 920, pp. 111-114

Abstract
The text is a review of the book Metoda studium przypadku w edukacji biznesowej [The case study method in business education], which is a summary of the project "Transfer of experiential and innovative teaching methods for business education" done under the auspices of The Leonardo da Vinci programme. The author of the review discusses the book, pointing out among its advantages a presentation of the case study method as an innovative tool for economic education that combines theory and practice by focusing on the personal and practical dimension of education. He also recognises its disadvantages, which include the failure to present the method's weaknesses, due to a lack of reflection on the meaning of case study methodology in the context of the functions and tasks facing universities.

Keywords: case study, business education, human capital, education system.

 

Wersją pierwotną czasopisma jest publikacja drukowana.
Tekst jest dostępny również w bazie CEEOL http://www.ceeol.com/. Zeszyt Naukowy
nr 920 jest dostępny w czytelni internetowej Ibuk http://www.ibuk.pl/ 

The article is available in the CEEOL database http://www.ceeol.com/. The journal is available in the online reading room Ibuk http://www.ibuk.pl/

Linki