Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Menu

Zeszyty Naukowe UEK, 2014, nr 12(936)
data publikacji: 03/06/2015, autor: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Zagospodarowanie turystyczne jako ekonomiczny czynnik kształtowania produktu turystycznego obszaru

Autorzy: Halina Guzik, Wojciech Strzelczyk

Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2014, nr 12(936), s. 17-33
DOI: 10.15678/ZNUEK.2014.0936.1202

Streszczenie
W artykule zwrócono szczególną uwagę na zagospodarowanie turystyczne jako jeden z istotnych elementów megaproduktu jednostki terytorialnej, który stanowi ważny czynnik ekonomiczny rozwoju produktu turystycznego obszaru/miasta. Celem artykułu jest wyjaśnienie roli zagospodarowania turystycznego w ocenie produktu turystycznego obszaru/miasta oraz ukazanie ekonomicznych aspektów gospodarowania przestrzenią turystyczną. Artykuł jest próbą przedstawienia kwestii dotyczących turystyki i produktu turystycznego obszaru w kontekście marketingu terytorialnego, który staje się szczególnie istotny w ramach podnoszenia przewagi konkurencyjnej regionu.

Słowa kluczowe: turystyka, zagospodarowanie turystyczne, megaprodukt, terytorialny produkt turystyczny.

 

Tourist Development as a Factor in the Economic Formation of Tourist Area Products

Authors: Halina Guzik, Wojciech Strzelczyk

Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2014, no 12(936), pp. 17-33

Abstract
As a multidimensional phenomenon, tourism is an important determinant of the economic development of cities and regions. This study pays particular attention to the development of tourism, which is part of the supply side of the tourism market. It presents the economic aspects of the management of tourism space, highlighting the optimal use of assets and resources a given spatial unit has, including the substantial and constantly evolving development of tourism. The purpose of this article is to present tourism development as part of the tourism product area, constituting one component of a city's mega-product, and the presentation of the economic aspects of tourism area management. The discussion introduces the basics of a marketing approach to the development of the tourism specific reception area product, and more precisely a methodical concept for defining such a product. The article is of a mainly theoretical nature.

Keywords: tourism, tourism development, mega-product, territory touristic product.

 

Literatura / Bibliography

Wersją pierwotną czasopisma jest publikacja drukowana.
Artykuł jest dostępny również w bazie CEEOL http://www.ceeol.com/. Zeszyt Naukowy nr 12(936) jest dostępny w czytelni internetowej Ibuk http://www.ibuk.pl/

The article is available in the CEEOL database http://www.ceeol.com/. The journal is available in the online reading room Ibuk http://www.ibuk.pl/

Linki