Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Menu

Zeszyty Naukowe UEK,

2014, nr 3(927)
data publikacji: 07/11/2014, autor: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Projektowanie nowych produktów spożywczych a konkurencyjność firmy

Autor: Michał Halagarda

Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2014, nr 3(927), s. 57-73
DOI: 10.15678/ZNUEK.2014.0927.0305

Streszczenie
Rosnąca konkurencja na rynku artykułów spożywczych sprawia, że producenci coraz częściej decydują się na wprowadzanie do sprzedaży nowych produktów. W artykule omówiono modele projektowania nowych produktów, definicje i klasyfikacje nowych produktów oraz mierniki ich sukcesu istotne dla oceny prac projektowych, a także czynniki wpływające na ich efektywność. Przedstawiono czynniki wpływające na sukces prac projektowych. Zwrócono również uwagę na ważność procesu projektowania dla poprawnego konstruowania przez firmy portfeli produktowych oraz wskazano jego rolę w budowaniu strategii marketingowych. Na koniec przedstawiono korzyści wypływające ze stosowania procesu projektowania w przedsiębiorstwie.

Słowa kluczowe: projektowanie żywności, opracowywanie produktów, nowy produkt, konkurencyjność firmy.

 

New Food Product Development and Company Competitiveness

Author: Michał Halagarda

Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2014, no 3(927), pp. 57-73

Abstract
Ever-growing competition on the food market forces food producers to launch new products onto the market more frequently. The article discusses models of the new food product development process, definitions and classifications of new products and new food product success measures and factors that influence the effectiveness of the development process. It presents the factors that influence the success of the development processes and describes the importance of the development process for building efficient product portfolios and marketing strategies. It concludes with a look at the advantages to a company of using food product development processes.

Keywords: food product development, food product design, new products, company competitiveness.

 

Literatura / Bibliography

Wersją pierwotną czasopisma jest publikacja drukowana.
Artykuł jest dostępny również w bazie CEEOL http://www.ceeol.com/. Zeszyt Naukowy
nr 3(927) jest dostępny w czytelni internetowej Ibuk http://www.ibuk.pl/ 

The article is available in the CEEOL database http://www.ceeol.com/. The journal is available in the online reading room Ibuk http://www.ibuk.pl/

Linki