Wpływ zjawisk window dressing i kreatywnej księgowości na obraz sprawozdania finansowego przedsiębiorstwa
Autor: Joanna Wyrobek
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2014, nr 4(928), s. 71-83
DOI: 10.15678/ZNUEK.2014.0928.0406
Streszczenie
Celem artykułu było przedstawienie popularnych w 2013 r. technik poprawiania wizerunku przedsiębiorstwa w sprawozdaniu finansowym jednostki. Publikacja została oparta na wywiadach z przedsiębiorcami oraz analizie literatury z zakresu finansów, uzupełniono ją o analizę wybranych zmian w ustawodawstwie polskim mających na celu przeciwdziałanie wybranym praktykom.
Słowa kluczowe: kreatywna księgowość, sprawozdawczość finansowa, rachunkowość, window dressing, analiza finansowa, przestępczość finansowa.
The Impact of "Window Dressing" and Creative Accounting on the True and Fair View of Financial Statements
Author: Joanna Wyrobek
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2014, no 4(928), pp. 71-83
Abstract
The purpose of the paper is to present financial manipulation techniques that were popular in Poland in 2013. The paper is based on interviews with entrepreneurs and a review of previous papers on this subject. The paper also contains a review of selected new legal regulations in Poland intended to counteract and prevent certain types of fraud described in the paper.
Keywords: creative accounting, financial reporting, accounting, window dressing, financial analysis, financial crime.
Wersją pierwotną czasopisma jest publikacja drukowana.
Artykuł jest dostępny również w bazie CEEOL http://www.ceeol.com/. Zeszyt Naukowy
nr 4(928) jest dostępny w czytelni internetowej Ibuk http://www.ibuk.pl/
The article is available in the CEEOL database http://www.ceeol.com/. The journal is available in the online reading room Ibuk http://www.ibuk.pl/