Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Menu

Zeszyty Naukowe UEK,

2014, nr 5(929)
data publikacji: 09/01/2015, autor: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

„My jesteśmy monitoringiem". Charakterystyka relacji społecznych w osiedlach grodzonych w świetle metody interpretacji dokumentarnej

Autor: Andrzej Słaboń

Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2014, nr 5(929), s. 111-124
DOI: 10.15678/ZNUEK.2014.0929.0507

Streszczenie
W artykule przedstawiono podstawowe założenia teoretyczne metody interpretacji dokumentarnej. Wykorzystując tę perspektywę poznawczą, badano problem relacji społecznych w osiedlach grodzonych w jednej z dzielnic Krakowa. Wywiady przeprowadzono z osobami dozorującymi. Uzyskane opinie dotyczą zarówno warunków życia mieszkańców osiedli grodzonych, charakteru relacji społecznych występujących w tych osiedlach, jak i warunków pracy badanych osób.

Słowa kluczowe: metoda interpretacji dokumentarnej, wiedza koniunktywna, osiedla grodzone, wyjaśnianie socjogenetyczne.

 

"We Are Monitoring". A Characterisation of Social Relationships at Gated Communities Using the Documentary Interpretation Method

Author: Andrzej Słaboń

Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2014, no 5(929), pp. 111-124

Abstract
The article presents the main principles method of documentary interpretation. From this theoretical perspective the social relationships at gated communities in Cracow are analysed. Interviews were conducted with security personnel about the living conditions at gated communities, the relationships between inhabitants, and their own working conditions.

Keywords: documentary interpretation method, conjunctive knowledge, gated community, sociogenetic explanation.

 

Literatura / Bibliography

Wersją pierwotną czasopisma jest publikacja drukowana.
Artykuł jest dostępny również w bazie CEEOL http://www.ceeol.com/. Zeszyt Naukowy nr 5(929) jest dostępny w czytelni internetowej Ibuk http://www.ibuk.pl/

The article is available in the CEEOL database http://www.ceeol.com/. The journal is available in the online reading room Ibuk http://www.ibuk.pl/

Linki