Budowanie wartości w sieciach organizacyjnych
Autor: Beata Barczak
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2015, nr 3(939), s. 51-66
DOI: 10.15678/ZNUEK.2015.0939.0304
Streszczenie
Uczestnictwo w sieci oraz umiejętność efektywnego wykorzystania informacji i wiedzy, która się w niej znajduje, jest źródłem wartości. Przyjmując za punkt wyjścia powyższe założenie, w artykule przedstawiono problem tworzenia wartości w sieciach organizacyjnych. Omówiono pojęcie wartości ze względu na ocenę efektywności sieci, mechanizmy i czynniki tworzenia wartości w sieciach organizacyjnych. Zwrócono również uwagę na zagadnienie synergii w sieciach organizacyjnych oraz na znaczenie procesów zarządzania wiedzą i uczenia się dla tworzenia wartości w sieciach.
Słowa kluczowe: wartość, sieci, efekt synergii, efektywność sieci, zarządzanie wiedzą i procesy uczenia się.
Building Organisational Network Value
Author: Beata Barczak
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2015, no 3(939), pp. 51-66
Abstract
Participation in a network and the ability to effectively use information and knowledge is a source of value. Taking this assumption as its starting point, the article presents the problem of creating value in organisational networks. It discusses the concept of value from the point of view of network efficiency, and the mechanisms and factors of value creation in organisational networks. It also looks at the problem of synergies in organisational networks and the importance of knowledge management processes and learning for value creation networks.
Keywords: value, networks, synergy effect, network efficiency, knowledge management and learning processes.
Wersją pierwotną czasopisma jest publikacja drukowana.
Artykuł jest dostępny również w bazie CEEOL http://www.ceeol.com/ . Zeszyt Naukowy nr 3(939) jest dostępny w czytelni internetowej Ibuk http://www.ibuk.pl/
The article is available in the CEEOL database http://www.ceeol.com/ . The journal is available in the online reading room Ibuk http://www.ibuk.pl/