Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Menu

Zeszyty Naukowe UEK, 2015, nr 3(939)
data publikacji: 03/08/2015, autor: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Wykorzystanie public relations w kształtowaniu wizerunku biura nieruchomości

Autor: Joanna Sobula

Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2015, nr 3(939), s. 139-148
DOI: 10.15678/ZNUEK.2015.0939.0309

Streszczenie
Celem artykułu jest przedstawienie działań z zakresu public relations, podejmowanych przez agencje nieruchomości, takich jak np. zbieranie informacji na temat danej osoby, instytucji, firmy lub innego podmiotu. Działania z zakresu public relations podejmowane są zarówno przez małe firmy lokalne, jak i duże agencje o zasięgu ogólnokrajowym głównie z wykorzystaniem procesu komunikacji, a także  poprzez nawiązanie i utrzymanie odpowiednich relacji zarówno z klientami, jak i ze współpracownikami. Wielkie agencje, działające na terenie całego kraju, dysponują dużymi budżetami marketingowymi i zatrudniają dodatkowo specjalistów od public relations. Siłą małych firm jest lojalność, rzetelność oraz indywidualne podejście do każdego klienta. Z badań wynika, że tylko te firmy, które lepiej konkurują o pozyskanie nowych klientów i potrafią nawiązać z nimi trwałe i silne relacje zdobywają na rynku przewagę nad innymi i mają większe szanse na utrzymanie się na rynku.

Słowa kluczowe: wizerunek, public relations, klienci, pracownicy, małe biura lokalne, duże agencje.

 

The Use of Public Relations in Shaping the Image of a Real Estate Agency

Author: Joanna Sobula

Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2015, no 3(939), pp. 139-148

Abstract
The purpose of this article is to present the activities undertaken by public relations agencies operating on the real estate market. Image is made up of a collection of information about a person, institution, company or other entity, and is very important in the daily operations of the office. Public relations activities are being pursued by small local companies to large agencies nationwide. They are mainly based on communication processes, as well as establishing and maintaining good relations with both clients and colleagues. Unlike small businesses, large agencies, operating throughout the country, have large marketing budgets and also employ public relations specialists. The strength of small businesses is their loyalty, reliability and individual approach to each client. Research shows that only those companies that better compete to gain new customers, with whom they can form durable and strong relationships, gain market advantage over others and are more likely to stay in business.

Keywords: image, public relations, customers, employees, small local offices, large agencies.

 

Literatura / Bibliography

Wersją pierwotną czasopisma jest publikacja drukowana.
Artykuł jest dostępny również w bazie CEEOL http://www.ceeol.com/ . Zeszyt Naukowy nr 3(939) jest dostępny w czytelni internetowej Ibuk http://www.ibuk.pl/

The article is available in the CEEOL database http://www.ceeol.com/ . The journal is available in the online reading room Ibuk http://www.ibuk.pl

 

Linki