Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Menu

Zeszyty Naukowe UEK,

2013, nr 905
data publikacji: 18/07/2014, autor: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Marketing relacji

Autor: Małgorzata Jasiak

Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2013, nr 905, s. 91-103

Streszczenie
Zarządzanie relacjami jako całokształt działań podejmowanych w celu budowania lojalnej grupy stałych klientów może pomóc firmie w uzyskaniu dostępu do nowych nabywców, zachowaniu równowagi w odniesieniu do jej celów, szans, a także zagrożeń występujących na rynku oraz kształtowania jej zasobów. Marketing relacji, określany również mianem marketingu partnerskiego to nowoczesny system ukierunkowany na indywidualnego użytkownika, którego celem przewodnim jest budowanie długotrwałych więzi z klientami, pozwalające na wzrost dochodowości firmy oraz obniżenie dotychczasowych kosztów jej działalności. Biorąc pod uwagę zmiany zachodzące w obrębie otoczenia przedsiębiorstwa, budowanie trwałych relacji z klientami pozwala na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej. Elementem warunkującym trwałość relacji jest wiedza o współczesnej gospodarce, najcenniejszy zasób na rynku, którego gromadzenie i odpowiednie wykorzystanie to podstawa podejmowania decyzji o charakterze strategicznym w przedsiębiorstwie i projektowania strategii marketingowej.

Słowa kluczowe: marketing relacji, marketing partnerski, budowanie związków dostawca-odbiorca, CRM, interakcje pomiędzy firmami, doświadczenia pokonsumpcyjne.

 

Relationship Marketing

Author: Małgorzata Jasiak

Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2013, no 905, pp. 91-103

Abstract
Relationship management as the totality of actions taken to build a loyal group of regular customers can help a company gain access to new customers, while maintaining a balance with regard to its objectives, opportunities and threats in the market and the development of its resources. Relationship marketing, known also as affiliate marketing, is a modern system focused on the individual user, the guiding objective of which is to build long-term relationships with customers, allowing the company to increase profitability and reduce the cost of operations. Given the changes taking place within the enterprise environment, building lasting relationships with customers allows a company to achieve competitive advantage. An element conditioning the stability of the relationship is, however, knowledge about the modern economy - the most valuable resource on the market - the collection and appropriate use of which form the basis for making decisions of a strategic nature and designing the company's marketing strategy.

Keywords: relationship marketing, affiliate marketing, supplier-recipient relationship, CRM, interactions between companies, the experience of post-consumer.

 

Literatura / Bibliography

Wersją pierwotną czasopisma jest publikacja drukowana.
Artykuł jest dostępny również w bazie CEEOL http://www.ceeol.com/. Zeszyt Naukowy
nr 905 jest dostępny w czytelni internetowej Ibuk http://www.ibuk.pl/ 

The article is available in the CEEOL database http://www.ceeol.com/. The journal is available in the online reading room Ibuk http://www.ibuk.pl/

Linki