Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Menu

Zeszyty Naukowe UEK, 2014, nr 9(933)
data publikacji: 26/05/2015, autor: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

The Learning Value of the Job as a Driver of Employee Commitment and Job Satisfaction in Public Organisations

Authors: Izabela Marzec, Aldona Frączkiewicz-Wronka, Janusz Strużyna

Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2014, no 9(933), pp. 53-66
DOI: 10.15678/ZNUEK.2014.0933.0904

Abstract
The transformation of Poland's public organisations poses new challenges for their employees. Growing social expectations regarding the quality of social services increase the importance of employees' development and commitment. This requires that special attention be paid to the learning value of the job, which not only enhances employees' commitment to the organisation but also positively influences their development and job satisfaction. This paper attempts to answer the question: what is the extent of the learning value of jobs in organisations in the public sector and is the learning value of the job connected with organisational commitment of employees and their job satisfaction? Empirical research is used in service to answering these questions.

Keywords: learning value of the job, organisational commitment, public organisations, job satisfaction.

 

Wartość uczenia się wykonywanej pracy jako czynnik zaangażowania pracowników i satysfakcji z pracy w organizacjach publicznych

Autorzy: Izabela Marzec, Aldona Frączkiewicz-Wronka, Janusz Strużyna

Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2014, nr 9(933), s. 53-66

Streszczenie
Transformacja polskich organizacji publicznych stawia nowe wyzwania przed ich pracownikami. Rosnące oczekiwania społeczne co do jakości usług publicznych powodują wzrost znaczenia rozwoju pracowników i budowania ich zaangażowania. Sytuacja ta wymaga zwrócenia szczególnej uwagi na wartość uczenia się wykonywanej pracy, która nie tylko wzmacnia zaangażowanie organizacyjne pracowników, lecz także wpływa pozytywnie na ich rozwój i satysfakcję z pracy. W artykule podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, jaki jest poziom wartości uczenia się wykonywanej pracy w organizacjach publicznych oraz czy wartość ta jest powiązana z zaangażowaniem organizacyjnym pracowników i ich satysfakcją z pracy. Cel ten został osiągnięty poprzez zaprezentowanie wyników badań empirycznych.

Słowa kluczowe: wartość uczenia się wykonywanej pracy, zaangażowanie organizacyjne, organizacje publiczne, satysfakcja z pracy.

 

Literatura / Bibliography

Wersją pierwotną czasopisma jest publikacja drukowana.
Artykuł jest dostępny również w bazie CEEOL http://www.ceeol.com/. Zeszyt Naukowy nr 9(933) jest dostępny w czytelni internetowej Ibuk http://www.ibuk.pl/

The article is available in the CEEOL database http://www.ceeol.com/. The journal is available in the online reading room Ibuk http://www.ibuk.pl/

Linki