POLITYKA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W UNIWERSYTECIE EKONOMICZNYM W KRAKOWIE (plik PDF)
ZAPEWNIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W UNIWERSYTECIE EKONOMICZNYM W KRAKOWIE
Wszystkie dokumenty dotyczące funkcjonowania Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia w UEK, w tym wyniki oceny zajęć dydaktycznych oraz lista TOP 10 są dostępne na Platformie Moodle w kursie: System Zapewnienia Jakości Kształcenia w UEK.
Kontakt
Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
prof. dr hab. Jerzy Kornaś
Terminy dyżurów:
poniedziałek: 11-12, pok. 327, bud. główny
wtorek: 15:30-16:30, pok. 472, paw. B
Pracownicy Biura
mgr inż. Katarzyna Szczeklik-Wierzbicka
dr Zofia Andrykiewicz-Feczko
dr Jan Madej - Koordynator ds. Systemu Informatycznego Krajowych Ram Kwalifikacji UEK
Siedziba Biura
Budynek Główny pok. 327
tel. 12 2937538 tel./fax. 12 2935987
e-mail: biurojk@uek.krakow.pl
ZADANIA
1. Centrum Monitoringu i Promocji Jakości Kształcenia (S- CMPJK) powołane jest w celu zapewnienia oraz doskonalenia jakości kształcenia w Uczelni, rozwoju działań projakościowych w Uczelni, wdrażania w Uczelni strategii w zakresie rozwoju metod i technik kształcenia na odległość (e-learning) oraz koordynacji i nadzoru nad całokształtem działań w tym zakresie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz programami nauczania i planami studiów na poszczególnych kierunkach. CMPJK koordynuje działania związane z realizacją indywidualnych ścieżek edukacyjnych w Uczelni.
2. W ramach CMPJK funkcjonują następujące zespoły:
1) Zespół Monitoringu i Analiz Jakości Kształcenia,
2) Zespół e-Learningu,
3) Zespół Indywidualnych Ścieżek Edukacyjnych.
3. Do zadań Zespołu Monitoringu i Analiz Jakości Kształcenia (S-CMPJK-ZMJK) należy w szczególności:
1) współdziałanie z władzami oraz właściwymi jednostkami Uczelni i zespołami ds. jakości kształcenia w celu monitorowania procesu dydaktycznego oraz projektów ramowych zasad kształcenia,
2) obsługa działań Pełnomocnika Rektora ds. Jakości Kształcenia, Komisji Rektorskiej ds. Jakości Kształcenia oraz Senackiej Komisji ds. Akredytacji,
3) opracowywanie projektów ankiet i procedur w zakresie:
a) wyrażania przez studentów i doktorantów Uczelni opinii na temat jakości kształcenia i funkcjonowania procesu dydaktycznego w Uczelni oraz poszczególnych jednostkach organizacyjnych,
b) wyrażania przez nowo przyjętych studentów opinii o rekrutacji, obsłudze administracyjnej i motywacji podjęcia studiów w Uczelni
c) wyrażania przez absolwentów Uczelni opinii na temat przebiegu kształcenia oraz przydatności uzyskanej w Uczelni wiedzy,
d) samooceny jednostek organizacyjnych Uczelni realizujących zadania dydaktyczne, dotyczącej procesu kształcenia w danej jednostce,
e) inne badania dotyczące monitorowania warunków i jakości kształcenia.
4) organizowanie i nadzorowanie badania opinii i przeprowadzania ankiet, o których mowa w pkt.3, a także opracowywanie wyników uzyskanych ocen i opinii,
5) przekazywanie władzom Uczelni oraz kierownikom jednostek organizacyjnych Uczelni, realizujących zadania dydaktyczne, danych wynikających z opinii studenckich - dla celów związanych z doskonaleniem procesu dydaktycznego oraz przeprowadzaniem oceny nauczycieli akademickich,
6) współpraca w zakresie akredytacji kierunków studiów i procesów kształcenia z prorektorem właściwym do spraw kształcenia oraz wszystkimi jednostkami organizacyjnymi Uczelni realizującymi zadania dydaktyczne,
7) gromadzenie, przechowywanie i stosowne udostępnianie dokumentacji związanej z badaniem jakości kształcenia, a także opracowywanie corocznych raportów w tych zakresach.
4. Do zadań Zespołu e-Learningu (S-CMPJK-ZEL) należy w szczególności:
1) wdrażanie strategii Uczelni w zakresie rozwoju technologii cyfrowych w dydaktyce akademickiej ( e-learning akademicki),
2) planowanie, organizowanie, monitorowanie oraz ewaluacja procesów e-edukacyjnych w Uczelni, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz programami nauczania i planami studiów na poszczególnych kierunkach, w tym: obsługa procesów e-edukacyjnych, wsparcie nauczycieli akademickich oraz obsługa studentów w realizacji procesów dydaktycznych na odległość (w tym także: certyfikacja jakości e-zajęć),
3) administrowanie e-Platformą i innymi systemami informatycznymi niezbędnymi do jej funkcjonowania, w tym: zapewnianie bezpieczeństwa teleinformatycznego systemów, konserwacja, aktualizacja i modernizacja oprogramowania, a także projektowanie wyglądu graficznego e-platformy oraz stron, serwisów internetowych i szablonów kursów,
4) współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi uczelni oraz środowiskiem akademickim w Polsce w zakresie rozwoju e-learningu akademickiego (m.in. poprzez realizację projektów współfinansowanych ze środków UE),
5) prowadzenie prac naukowo-badawczych związanych z rozwojem metodyki e-nauczania,
6) badanie i rozwój narzędzi informatycznych, internetowych i mobilnych wspierających procesy kształcenia,
7) promocja profesjonalnego wykorzystania technologii cyfrowych w dydaktyce akademickiej.
5. Do zadań Zespołu Indywidualnych Ścieżek Edukacyjnych (S-CMPJK-ZISE) należy w szczególności:
1) opracowywanie, monitorowanie i modyfikowanie strategii Uczelni w zakresie tutoringu akademickiego i Indywidualnych Ścieżek Edukacyjnych,
2) wdrażanie tutoringu akademickiego w Uczelni,
3) podejmowanie wszelkich działań w kierunku zapewnienia jakości kształcenia w ramach tutoringu akademickiego w Uczelni,
4) monitorowanie efektów kształcenia realizowanych w ramach przedmiotu „Tutoriale",
5) dbanie o zgodność praktyk w ramach tutoringu w Uczelni z ogólnopolskimi standardami dobrych praktyk tutoringu akademickiego,
6) dbanie o wysoki poziom świadczonych usług edukacyjnych, poprzez analizowanie opinii studentów dotyczących tutoringu akademickiego, śledzenie losów absolwentów Indywidualnych Ścieżek Edukacyjnych oraz realizacja wniosków i zaleceń Komisji Rektorskiej ds. Jakości Kształcenia,
7) składanie wniosków do władz uczelni w zakresie rozwijania kultury jakości i usprawnienia funkcjonowania Indywidualnych Ścieżek Edukacyjnych.